PRODUKTY
USŁUGI
SZUKARKA
BLOG
KONTAKT
FAQ
SKLEP ON-LINE
REGULAMINY
Ta strona używa plików cookies w celu identyfikacji użytkownika oraz usprawnienia realizacji usługi.
Zasiarczenie. "Choroba miażdzycowa baterii" naszych czasów.
Miażdżyca   to   podstępna   choroba   cywilizacyjna   XXI   wieku.   Zaczyna   się   niewinnie:   szybciej   się   męczymy   i mamy   problemy   z   koncentracją.   Wszystko   spowodowane   jest   tym,   że   na   ściankach   naszych   żył   i   aort   gromadzą   się blaszki miażdżycowe, które zatykają je, co może prowadzić nawet do śmierci. Niewiele   osób,   nawet wśród   serwisantów,   świadomych   jest   tego,   że   baterie   trakcyjne   posiadają   swoją własną „chorobę   miażdżycową”,   którą   nazywamy   zasiarczeniem.   Proces   przebiega   identycznie:   bateria   jest   ładowana   i rozładowywana,   a   za   każdym   razem   część   siarki   osadza   się   na   płytach   ogniwa   w   postaci   PbSO4.   Z   czasem   na płycie    ogniwa    jest    już    tak   wiele    osadu,    że    traci    ono    swoją    zdolność    do    akumulowania    energii.    W    pewnym momencie    złogi    PbSO4    są    już    tak    wielkie,    że    powodują    odrywanie    się    elementów    płyty    ogniwa,    co    trwale prowadzi do jej uszkodzenia lub nawet do zwarcia w baterii.
Baterie trakcyjne Serwis baterii Systemy ładowania
Dowiedz się więcej - Naprawdę warto
Powrót na stronę główną bloga Powrót na stronę główną bloga
Skuteczne   metody   walki   z   zasiarczeniem   pojawiły   się   stosunkowo   niedawno.   Dotychczas   serwisy   baterii trakcyjnych    radziły    sobie    z    problemem    zasiarczenia    poprzez    całkowitą    wymianę    elektrolitu    lub    poprzez zwiększenie    jego    gęstości    do    1.35    g/cm3,    co    w    większości    wypadków    powodowało    chwilowe    rozwiązanie problemu, a następnie nagłe i gwałtowne uszkodzenie całej baterii. Sytuację    na    rynku    całkowicie    zmieniło   wynalezienie    regeneratora    odsiarczającego    ogniwa    przy    pomocy wysokich   częstotliwości.   To   zaawansowane   technologicznie   urządzenie   pozwala   w   sposób   kontrolowany,   przy pomocy   regulowanego   prądu   opartego   na   wysokoczęstotliwościowej   pulsacji,   rozbijać   cząsteczki   PbSO4,   które osadziły się na elementach ogniwa i obniżają jego sprawność.
Technologia   ta   jest   tak   bezpieczna   dla   ogniw,   że   można   (a   nawet   zaleca   się)   jej   stosowanie   raz   na   rok, wliczając   w   to   jej   zastosowanie   na   zupełnie   nowych   bateriach.   Praktyka   wykazała,   że   przez   regularne   stosowanie odsiarczania wysokoczęstotliwościowego możliwe jest wydłużenie okresu eksploatacji baterii nawet 2-3 krotnie. Aktualnie    odsiarczacze    wysokoczęstotliwościowe    z    możliwością    cyfrowej    regulacji    gęstości    elektrolitu znajdują    zastosowanie    w    nowoczesnych    serwisach    hybrydowych,    łączących    tradycyjne    metody    serwisu    z nowoczesnymi    metodami    regeneracji    i    odsiarczania.    Pozwala    to    klientom    niewielkim    kosztem    przywrócić sprawność swojej flocie bateryjnej raz na dwa lub trzy lata.
Przyczyn   zasiarczenia   jest   wiele,   jednak   do   najczęstszych   przyczyn   jego   powstawania   zaliczamy:   zbyt   szybkie i   zbyt   głębokie   rozładowywanie   baterii   (poniżej   20%),   długotrwałe   pozostawianie   baterii   po   rozładowaniu   bez ładowania do pełna i nierównomierny poziom elektrolitu w poszczególnych ogniwach baterii. Skutki   zasiarczenia   są   katastrofalne:   początkowo   bateria   traci   część   swojej   sprawności,   zaczyna   się   grzać   w czasie   ładowania   i   rozładowywania   (temperatury   powyżej   40°C   są   zabójcze   dla   ogniw),   a   w   końcu   dochodzi   do uszkodzenia   płyt   ogniwa.   Jeżeli   mamy   szczęście   w   wyniku   uszkodzenia   płyt   utracimy   jedynie   w   sposób   trwały część sprawności, jednak może to skutkować nawet zwarciem ogniwa, co zazwyczaj prowadzi do jego wymiany. Dodatkowo   ogniwa   zasiarczone w   znacznym   stopniu: ładują   się   znacznie   dłużej,   nie   doładowują   się   do   pełna, eksploatują   się   znacznie   szybciej   i   mogą   powodować   zwarcia w   baterii.   Im   dłużej   pozostawimy   ogniwa   zasiarczone, tym szybciej będziemy zmuszeni do wymiany naszej baterii na nową.
BATEKO SP. Z O.O. Ul. Rybnicka 11, 44-207 Rybnik, Polska
+48 (032) 234 22 08
Monika Piekorz e-mail: m.piekorz@bateko.pl mobile: +48 692 480 616
Łukasz Oleś e-mail: l.oles@bateko.pl mobile: +48 694 493 182
Jolanta Wrzołek e-mail: j.wrzolek@bateko.pl mobile: +48 692 480 672
efektywniejsza energia efektywniejsza energia