PRODUKTY
USŁUGI
SZUKARKA
BLOG
KONTAKT
FAQ
SKLEP ON-LINE
REGULAMINY
Ta strona używa plików cookies w celu identyfikacji użytkownika oraz usprawnienia realizacji usługi.
BATEKO SP. Z O.O. Ul. Rybnicka 11, 44-207 Rybnik, Polska
+48 (032) 234 22 08
Monika Piekorz e-mail: m.piekorz@bateko.pl mobile: +48 692 480 616
Łukasz Oleś e-mail: l.oles@bateko.pl mobile: +48 694 493 182
Jolanta Wrzołek e-mail: j.wrzolek@bateko.pl mobile: +48 692 480 672
Ekonomia Baterii. Czyli dlaczego wyrzucamy sprawne ogniwa?
Bateria    trakcyjna    jest    sercem   wózka   widłowego    oraz    innych    urządzeń   wykorzystywanych   w    przemyśle. Dzięki    niej    możliwe    jest    przemieszczanie    dużej    ilości    ciężkich    towarów    oraz    ich    załadunek    w    celu    dalszego transportu.   Nie   powinno   nas   dziwić,   że   gdy   bateria   przestaje   wystarczać   operatorom   na   jedną   zmianę   pracy, zaczynają oni dostrzegać poważny problem. Przedsiębiorstwo   staje   przed   dylematem,   ponieważ   towary   muszą   być   transportowane,   a   wózek   odmawia posłuszeństwa.   Ciągła   wymiana   baterii   na   zapasową   w   ładowni   jest   czasochłonna   i   uciążliwa,   dlatego   bardzo często zapada pochopna decyzja o jej wymianie na nową. Niewiele    osób    postrzega    jednak    baterię    trakcyjną    w    sposób    prawidłowy.   Tak    naprawdę    jest    ona    tylko mobilnym   nośnikiem   energii   dla   urządzenia.   W   rzeczywistości   to   nie   bateria   przestała   wystarczać   operatorowi, tylko utraciła ona swoją sprawność do zakumulowania w sobie niezbędnej ilości energii na jego cały dzień pracy. Bateria,   która   umożliwia   pracę   wózka   przez   5-6   godzin,   powinna   posiadać   około   60-70%   swojej   nominalnej sprawności,   pomimo,   że   nie   wystarcza   już   do   zaspokojenia   potrzeb   energetycznych   jednej   zmiany   operatora. Decyzja   o   jej   wymianie   na   nową,   oznacza   dla   przedsiębiorstwa,   że   w   cenie   zupełnie   nowej   baterii   zakupi   jedynie 30- 40% jej zdolności do gromadzenia i oddawania energii.
Całości    obrazu    dopełnia    fakt,    iż    tradycyjne    serwisy    wzywane    aktualnie    do    baterii    wykonują    tylko podstawowe     badania,     wymieniają     uszkodzone     ogniwa     i     uzupełniają     elektrolit     wodą     destylowaną.     Na przeprowadzenie większej   ilości   badań   nie   pozwala   klientowi   strach   przed   przestojem w   firmie,   ponieważ   musiałby wyłączyć baterię z użytku na 5-7 dni i przesłać do profesjonalnego serwisu. Tego   typu   praktyki   są   niezwykle   wyniszczające   dla   baterii.   Klient   chcący   uniknąć   przestoju   w   swojej   firmie,   w rzeczywistości   doprowadza   do   trwałego   uszkodzenia   ogniw,   które   po   przekroczeniu   pewnego   poziomu   zaczynają eksploatować   się   w   zastraszającym   tempie.   Nie   zdaje   sobie   jednak   sprawy,   że   w   rzeczywistości   przestój   ten wynosi zaledwie 0,5% i jest akceptowany nawet przez firmy wymagające pracy w trybie 24/7. Tą   sytuację   można   porównać   do   serwisowania   silnika   w   samochodzie,   który   wymaga   okresowej   wymiany oleju,   w   przeciwnym   wypadku   zostanie   zatarty;   nie   inaczej   jest   z   barterami,   jeśli   nie   są   należycie   konserwowane, ich   żywot   ulega   drastycznemu   skróceniu,   który   porównywany   jest   nawet   przez   specjalistów   do   „zatarcia   silnika   w samochodzie”.
Takie    zachowanie   wzbudza    uzasadnione   wątpliwości,    jeśli    chodzi    o    jego    ekonomiczność.    Zakładając,    że bateria   nie   zostałaby   wymieniona   na   nową,   tylko   oddana   do   nowoczesnego   serwisu   opartego   na   kompleksowej konserwacji   i   odsiarczaniu   wysokimi   częstotliwościami,   można   by   osiągnąć   niemal   identyczny   efekt,   jednocześnie ograniczając koszty 3 krotnie. Bateria    trakcyjna    jest    sercem   wózka   widłowego    oraz    innych    urządzeń   wykorzystywanych   w    przemyśle. Dzięki    niej    możliwe    jest    przemieszczanie    dużej    ilości    ciężkich    towarów    oraz    ich    załadunek    w    celu    dalszego transportu.   Nie   powinno   nas   dziwić,   że   gdy   bateria   przestaje   wystarczać   operatorom   na   jedną   zmianę   pracy, zaczynają oni dostrzegać poważny problem.
Dodatkowo   korzyści   płynące   z   regularnego   serwisowania   baterii   w   sposób   profesjonalny   są   daleko   idące. Przede   wszystkim   zwiększamy   czas   pracy   baterii,   przez   co   ograniczmy   liczbę   czasochłonnych   ładowań   i   wizyt   w ładowni   w   celu   jej   wymiany.   Ogniwa   o   wysokiej   sprawności   wymagają   mniej   energii   elektrycznej   do   pełnego naładowania,   co   przekłada   się   na wymierne   oszczędności.   Największą   zaletą   jest   jednak   to,   że   odkładamy w   czasie olbrzymi wydatek, jakim jest zakup nowej baterii. Na    początku    XXI    wieku    pojawiły    się    firmy    oferujące    podstawową    usługę    regeneracji    ogniw    metodami wysokoprądowymi   lub   chemicznymi.   Niestety   metody   te   okazały   się   niezbyt   efektywne,   a w   dodatku   powodowały uszkodzenie    dużej    liczby    słabszych    ogniw.    Spowodowało    to    znaczący    spadek    zaufania    klientów    do    metod alternatywnych wobec kupna nowej baterii. Obecnie   na   rynku   pojawiają   się   innowatorskie   produkty   hybrydowe,   takie,   jak   Battery   Care   System,   które łączą    w    sobie    zalety    kompleksowego    serwisu    i    konserwacji    ogniw    trakcyjnych    z    nowoczesnymi    metodami odsiarczania   wysokimi   częstotliwościami   i   cyfrową   regulacją   poziomów   elektrolitu.   Metody   te   są   bezpieczne   dla ogniw,   dlatego   można   im   poddawać   nawet   baterie   zupełnie   nowe,   przez   co   utrzymają   one   maksymalna   sprawność przez dłuższy okres czasu. Najnowsze    trendy    na    rynku    ujawniają,    że    duże    firmy    wózkowe    poddające    swoje    floty    nowoczesnemu serwisowi   odsiarczającemu,   są   w   stanie   zaoszczędzić   nawet   kilkadziesiąt   tysięcy   złotych   miesięcznie   na   zakupie nowych baterii do swoich wózków.
Baterie trakcyjne Serwis baterii Systemy ładowania
Dowiedz się więcej - Naprawdę warto
Powrót na stronę główną bloga Powrót na stronę główną bloga
efektywniejsza energia efektywniejsza energia