Bateria trakcyjna to proste urządzenie. Jej serwisowanie wymaga trzech podstawowych rzeczy:
•przynajmniej raz na 2 tygodnie musi być naładowana rzeczywiście do pełna,•regularnie, w zależności od jakości baterii i intensywności pracy musi być dolewana woda,•raz, w połowie jej zadeklarowanej przez producenta żywotności, musi zostaćserwisowana, przejść w warsztacie proces re-energetyzacji i cyfrowej regulacji elektrolitu.
Najważniejszą rolę w jej długiej żywotności odgrywa operator lub opiekun wózków.Serwis przyjeżdżając raz na miesiąc tak naprawdę nie jest w stanie dużo zrobić.
•wodę należy dolewać tylko po pełnym naładowaniu, bo inaczej może wylać się z ogniwa, połączyć z drobinkami kwasu i powoli „zżerać” skrzynię i łączniki baterii,•badanie gęstości kwasu powinno się robić po pełnym naładowaniu baterii, specjalnym urządzeniem z dokładnością do trzech miejsc po przecinku, z kompensacją temperatury,•dolewanie elektrolitu „na oko” może spowodować dużo szybszą degradację ogniw,•wymiana słabszych ogniw na nowe, degraduje pozostałe – co jest stratą czasu i pieniędzy,•wycieki i słabszą sprawność powinien zgłaszać operator – jest po kursie, obsługuje wózek, pierwszy widzi problem,•bateria ma 4 części zamienne – przyłącze, łączniki, korki i złącza wody. może je wymienić opiekun wózka,•jeżeli istnieje potrzeba wymiany łącznika ogniw z innych przyczyn niż uszkodzenie mechaniczne, to znaczy, że bateria grozi zwarciem i natychmiast musi jechać do serwisu.
Więcej na ten temat dowiesz się z poniższego video.
Bateria trakcyjna to proste urządzenie. Jej serwisowanie wymaga trzech podstawowych rzeczy:•przynajmniej raz na 2 tygodnie musi być naładowana rzeczywiście do pełna,•regularnie, w zależności od jakości baterii i intensywności pracy musi być dolewana woda,•raz, w połowie jej zadeklarowanej przez producenta żywotności, musi zostaćserwisowana, przejść w warsztacie proces re-energetyzacji i cyfrowej regulacji elektrolitu.Najważniejszą rolę w jej długiej żywotności odgrywa operator lub opiekun wózków.Serwis przyjeżdżając raz na miesiąc tak naprawdę nie jest w stanie dużo zrobić.•wodę należy dolewać tylko po pełnym naładowaniu, bo inaczej może wylać się z ogniwa, połączyć z drobinkami kwasu i powoli „zżerać” skrzynię i łączniki baterii,•badanie gęstości kwasu powinno się robić po pełnym naładowaniu baterii, specjalnym urządzeniem z dokładnością do trzech miejsc po przecinku, z kompensacją temperatury,•dolewanie elektrolitu „na oko” może spowodować dużo szybszą degradację ogniw,•wymiana słabszych ogniw na nowe, degraduje pozostałe – co jest stratą czasu i pieniędzy,•wycieki i słabszą sprawność powinien zgłaszać operator – jest po kursie, obsługuje wózek, pierwszy widzi problem,•bateria ma 4 części zamienne – przyłącze, łączniki, korki i złącza wody. może je wymienić opiekun wózka,•jeżeli istnieje potrzeba wymiany łącznika ogniw z innych przyczyn niż uszkodzenie mechaniczne, to znaczy, że bateria grozi zwarciem i natychmiast musi jechać do serwisuWięcej na ten temat dowiesz się z poniższego video.